نکات طلایی برای خرید درب ها داخلی

نکات طلایی برای خرید درب ها داخلی

درب داخلی به سازه هایی گفته می شود که برای جدا سازی فضاها داخلی ساختمان و ایجاد محیط امن و خصوصی تر در داخل ساختمان استفاده می شوند. درب های داخلی به دلیل اینکه در معرض آفتاب و بارش برف و باران قرار ندارند در تولید آنها از مواد سبکتر و متریال متفاوت استفاده می شود. به همین جهت مقاومت آن ها نسبت به سایر درب های ساختمانی پایین تر است.

در اینجا ابتدا با مشخصات درب داخلی مناسب و استاندارد آشنا می شویم و بعد انواع درب های اتاقی و موارد استفادهی آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

ویژگی های مهم درب های داخلی استاندارد و مناسب

استحکام و ایجاد امنیت

از اصلی ترین وظایف درب داخلی ایجاد محیطی امن و آرام برای اتاق می باشد. درب اتاقی وظیفه ی حفاظت و ایجاد امنیت برای اتاق را دارد، از این رو در وحله ی اول باید از استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار باشد. بسته به نوع کارایی اتاق و میزان باز و بسته شدن درب در طول روز استحکام درب از درجه اهمیت متفاوتی برخوردار است.

عایق بودن در برابر سر وصدا

یکی از انواع درب های داخلی، درب اتاق خواب می باشد. اتاق خواب محل استراحت، خواب و آرامش برای ساکنین ساختمان می باشد. از این رو درب انتخابی برای اتاق خواب باید توانایی مقابله در برابر سر و صدا را داشته باشد و مانع از ورود آلودگی های صوتی به داخل اتاق شود. چه در ساختمان های مسکونی و چه در ساختمان های اداری افراد نیاز به سکوت و آرامش دارند، از این جهت عایق بودن درب در برابر صدا از اهمیت بالایی برخوردار است.

تناسب با نما و فضای داخلی ساختمان

از آن جهت که درب های اتاقی به فضای داخلی سالن و پذیرایی ساختمان ها نما دارند، زیبایی و طرح درب در شکل گیری فضای داخلی ساختمان تاثیر گذار می باشد. پیشنهاد می شود تا قبل از اینکه ساختمان به پایان نرسیده و معماری و دکوراسیدن داخلی آن تکمیل نشده به سراغ خرید درب های داخلی نروید. مگر اینکه از قبل فضای داخلی و نوع سبک معماری، طراحی و مشخص شده باشد. متناسب با سبک ساختمان(کلاسیک، مدرن، مینیمال و …) می توان از درب متناسب و هم گون استفاده نمود.

عایق بودن در گرما و سرما

در فضاهایی از ساختمان مانند حمام حفظ تعادل دمایی داخل اتاق بسیار مهم است. درب های اتاقی عایق حرارتی می توانند به شما در حفظ دمای داخلی هر یمک از اتاق های ساختمان کمک نمایند. این ویژگی علاوه بر آسایشی که برای شما فراهم می آورد در بهینه سازی مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار موثر می باشد.

قفل و دستگیره ی درب

بسته به میزان اهمیت امنیت اتاق می توان از قفل های با امنیت مناسب مشابه درب ضد سرقت برای درب های داخلی ساختمان استفاده نمود. انتخاب دستگیره ی درب در مواردی مانند درب حمام و سرویس بهداشتی از درجه ی اهمیت بالاتری برخوردار است. دستگیره ی حمام و سرویس مدام با دست های خیس و نمدار در ارتباطند، از این رو دستگیره ی انتخابی باید ضد زنگ بوده و توانایی تحمل رطوبت و نم را بدون ایجاد آسیب و زنگ زدگی داشته باشد.

 

انواع درب

به طور کلی درب های داخلی را می تواند در دو دسته ی درب های چوبی و درب های روکش مصنوعی قرار داد. در اینجا مختصری با هر یک از آن ها آشنا می شویم:

درب داخلی چوب

از گذشته های دور چوب جزء متریال های مورد استفاده در ساخت و تولید انواع درب بوده است. درب های چوبی با چوب راش، گردو، بلوط و … تولید می شوند.درب های چوبی به دلیل وجود گره ها و طرح های طبیعی داخل چوب بسیار زیبا و جذاب می باشند. از مهمترین ویژگی درب داخلی چوبی خاص بودن، زیبایی، مقاومت و دوام بالای آن ها می باشد. اما این درب ها به علت داشتن وزن بالا و قیمت گران کمتر از سایر درب ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین درب های چوبی در برابر رطوبت مقاومت خوبی ندارند.

درب با روکش مصنوعی

درب های با روکش مصنوعی انواع متفاوتی دارند در اینجا با سه نوع از پرکاربرد ترین درب های داخلی آشنا می شویم:

  1. درب داخلی MDF: درب های MDF خود به دو صورت دارای روکش و بدون روکش تولید می شوند. درب های بدون روکش قابل رنگ آمیزی هستند و درب های روکش دار با انتخاب روکش متفاوت طرح و رنگ درب تغییر می کند. از مهمترین مزایای درب های MDF می توان به مقاومت و استحکام بالای ان اشاره نمود. همچنین درب های دارای لوکش تا حدودی در برابر نم و رطوبت مقاوم میشوند.
  2. درب داخلی: HDF درب های HDF گونه از درب های اتاقی هستند که مغذی درب توسط دو لایه ی HDF پرس می شود. این درب ها در مقایسه با درب های MDF از مقاومت پایین تری برخوردارند و به دلیل عدم مقاومت در برابر نم و رطوبت برای مناطق شرجی و یا درب حمام و سرویس مناسب نمی باشند. از مزایای این درب می توان به تنوع طرح و رنگ و قیمت مناسب آن اشاره نمود.
  3. درب داخلی PVC: درب های PVC از مقاومت ترین نوع درب های داخلی می باشند. این درب ها در برابر خش و ساییدگی مقاوم بوده و به علت نفوذ ناپذیری در برابر نم و رطوبت بهترین انتخاب برای درب ضد آب حمام و سرویس و یا درب داخلی مناطق شرجی و مرطوب می باشد.

 

درب های داخلی شرکت هیراد درب

 

درب های داخلی شرکت هیراد درب با دومتریال MDF و فومیزه موجود می باشند. درب های ام دی اف با روکش پی وی سی با کیفیت، دارای تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی در سبک های مدرن و کلاسیک هستند. از ویژگی های این درب ها می تواند به استحکام و طول عمر بالا، عایق بودن در برابر سرما، گرما و صدا و تنوع طرح و رنگ بالای آن ها اشاره نمود. درب های MDF به دلیل داشتن روکش PVC درجه یک در برابر ضربه، خش و ساییدگی مقاوم می باشد. همچنین رو کش پی وی سی درب، آن را تا حدودی در برابر نم و رطوبت عایق کرده است. برای همسان سازی درب های داخلی ساختمان، درب های ضد آب (فومیزه) با مغذی ضد آب برای استفاده برای درب حمام و درب سرویس با طرح و رنگ همسان با درب های MDF موجود می باشند. درب های فومیزه در تماس مستقیم با آب دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شوند. این درب ها قابل شست و شو بوده و در برابر رشد حشرات و موریانه نیز مقاومت بالایی دارند.

شرکت هیراد درب امکان خرید هر یک از درب های اتاقی را به صورت همراه با چهارچوب و بدون چهارچوب با ابعاد سفارشی جهت رفاه حال مشتریان عزیز فراهم نموده است. درب های داخلی شرکت هیراد درب با دستگیره و قفل به سلیقه ی مشتری قابل سفارشند.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *